(Preuzeto sa sajta S media - 18. 04. 2012.)
Poslednja istraživanja pokazuju da studenti koji pre ili tokom ispita popiju čašu vode dobijaju bolje ocene.
Studenti koji prilikom važnog ispita piju vodu postižu za deset odsto bolje rezultate od onih koji ne piju. Tih deset odstosto čini razliku od jedne ocene.
Iako nije sasvim jasno zašto voda pomaže, prema nekim teorijama informacije lakše i brže "putuju" između ćelija mozga kada su one dobro hidrirane. Naučnici kažu da voda ima i umirujuće dejstvo, jer oni koji su tokom ispita ožedneli imali slabiju koncentraciju.
U istraživanju su učestvovale stotine studenata, a naučnici su želeli da utvrde da li konzumiranje neke vrste tečnosti (vode, kafe ili koka-kole) utiče na rezultate ispita. U obzir su uzimani i dotadašnji akademski rezultati ispitanika, da bi se smanjila mogućnost greške.
Ispostavilo se da oni koji na ispit dolaze "naoružani" znanjem i nekim napitkom postižu za oko pet posto bolje rezultate. Što je student mlađi, pozitivan uticaj unošenja tečnosti je veći, pa su tako brucoši koji su tokom ispita pili vodu postizali deset odsto bolje rezultate.
"Zaključili smo da se bolji akademski rezultati mogu postići jednostavnim unosom dovoljne količine vode," kaže Kris Pauson sa Univerziteta u Londonu, a prenosi Klix.
Izvor: S media, Foto: Guliver/Thinkstock
Pogledajte druge vesti na temu:
studenti,ispit,istraživanje,rezultati,rezultati istraživanja,voda